29 mars 2007

-Mon Dieu! La tristesse!

Det är fantastiskt att se vilka nivåer man kan sänka sig till när man är uttråkad. Idag har jag således:
  • Tittat på Renegade. Lorenzo Lamas alltså. Killen borde klippa sig och skaffa ett riktigt jobb, för skådespeleri är han inte bra på!
  • Tyckt det var jätteintressant att diskutera per telefon med C om hur man skulle kunna flytta en säng. Oroväckande.
  • Stirrat tomt in i väggen, hummat högt och känt hur små, döda bitar av mig har trillat till golvet.
  • Tittat på ishockey - utan att Frölunda var med!*
  • Bloggsurfat ohälsosamt mycket.
  • Missbrukat kaffe: Jag hällde ut en hel espresso för att jag inte alls ville ha den.
Imorgon skall jag tillbaks till jobbet! Jag är nu övertygad om att tristess dödar mer av mig än vad en liten ynka förkylning gör.

*Tror till och med att jag kan drista mig att säga att jag håller på Modo, mest baserat på att HV71 har Andreas Jämtin och att han har spöat Frölundaspelare vid annat tillfälle. Dessutom är det lättare att hålla på en underdog. Högst subjektivt och väldigt ogrundat alltså. Gällande Linköping - Färjestad så kan man ju inte hålla på Färjestad. De är osympatiska, fula och luktar illa. Dessutom så spelar de alldeles för bra ishockey.

8 kommentarer:

A. sa...

Jämtin är ett as. Och dessutom ett fegt as.

Björnen sa...

Precis. Följaktligen går han och resten av Jönköping fetbort!

Ibland är det skönt att kunna dra alla över en kam. Det förenklar saker och ting... ;)

Peppe sa...

Nu har jag uppdaterat. For your entertainment.

Björnen sa...

Tack Peppe! Började nästan undra om du hade dragit till något varmare ställe redan.
Fast det verkar ju vara hett nog på jobbet för dig?

Lill-Krizan sa...

Om jag fick göra vad jag ville med Andreas Jämtin skulle jag knyckla ner honom i min toalett och kissa på honom. Men innan jag sätter mig ner för nummer två hade jag låtit hans lagkamrater gå samma grymma öde till mötes.

Och under hela tiden hade jag skrattat mitt högsta.

Björnen sa...

Du måste ha en gigantisk toalett!

Lill-Krizan sa...

Den är normalstor. Jag har dock enorm vilja och knycklar hårt. Jävligt hårt i detta fallet.

Björnen sa...

Med rätta! Säg till om du behöver hjälp!

Jämtin har nu sjunkigt ännu lägre i mitt anseende efter matchen senast.