6 mars 2007

Fanskapsväder, fåglar och det där om att snorta myror.

Sol. Det är det jag vill ha. Och massor av värme. Definitivt inget regn och blåst. Och ledigt. Skall det vara så svårt att ordna?! Jävla Pohlman!

Ungarna på gården jagade precis bort en gigantisk flock med kraxande kråkor. Av denna händelse har jag dragit följande slutsatser: Barn är bra. Fåglar är dåliga. Det känns bra att veta att jag har utvecklats och lärt mig något även idag.

Är på marsväderseghetstristochtrött-humör idag och orkar inte skriva så mycket. Så istället för att skriva en massa dravel skall jag fortsätta läsa Mötley Crües självbiografi The Dirt. Det finns få saker som lättar upp humöret så som att läsa om folk som knarkar, skjuter folk och snortar levande myror. Ens eget liv känns då plötsligt så trevligt och fantastiskt bra.

11 kommentarer:

Systrarna Syfilis sa...

Nänänä. Nu har du minsann fått allt bakom hälsenan min vän. Fåglar är dåliga, barn är jobbiga och lördagar är bra.

Anonym sa...

Vill du ha våra småfåglar? De börjar kl. 4:00, och de kvittar inte. Sjunger inte. De skriker.

Björnen sa...

Las Hermanas Syfilitas:
Vad har lördagar med saken att göra?

Anna:
Vill absolut inte ha några fler fåglar såvida de inte är tysta, hänsynsfulla mot mig och äter upp alla andra fåglar. Har ni några sådana i Staterna?

Peppe sa...

Kan du DHL:a över The Dirt när du är klar me den?

A. sa...

The Dirt är riktigt bra/cool/nostalgi. Och från den tiden Neil Strauss skrev bra och inte fånade sig med raggtips...

Björnen sa...

Peppe:
Vet inte om jag vågar lämna den i deras händer. Jag kommer över och lämnar den själv istället. OK?

A:
Så det är densamme Strauss alltså?! Tyckte det var lite konstigt att han hette samma.

Anonym sa...

Hmm... anar ett massivt hat mot fåglar. Vet inte om jag håller med.

Fast om man jämför... med barn. Så jo, barn är bra, fåglar dåliga. Fast skrivet i sten är det inte. När småfåglar kvittrar (på avstånd) och barn gallskriker på sätet bakom på flyget. Nä, då är jag nog benägen att byta. Fåglar bra, barn dåliga.

Björnen sa...

K:
Klart du inte behöver hålla med. Jag skyller allt på skatorna på min balkong! Men om man ser på det lite mer nyanserat, som i ditt exempel, så håller jag nog med dig. Det beror på omständigheterna.

Och så är jag avundsjuk på att de kan flyga och inte jag.

A. sa...

Högst densamme. Ligger bakom Jenna Jamesson's också. Kul ordvits va?

Björnen sa...

Haha! Du är ju en riktig skrattfest!

A. sa...

Visste väl att lite Gbghumor skulle uppskattas ;-)