28 april 2007

Pimp my balkong!

































Efter mycket fejande, målande av balkongräcke samt väggar, upphängning av blommor och byte av balkongmatta så är mormors balkong äntligen klar. Den är nu som ny igen! Stärkta av framgången och stolta som små ungtuppar på grönbete* kunde jag och bror M således sätta oss ner och i mormors sällskap inviga balkongen med kaffe och tilltugg.

Personligen tycker jag nog att det egentligen hade varit mer korrekt med champagne. Det hade ju dessutom blivit desto mer champagne till mig eftersom brorsan körde bil och mormor inte dricker särskilt mycket.


* Det låter inte helt korrekt, men ni fattar nog. Tror inte tuppar betar - de pickar väl? Fast om jag hade varit tupp så hade jag nog tyckt att grönt gräs verkade mer lockande än feta maskar och små torkade frön. Å andra sidan hade en tupp nog inte gillat att måla balkonger. Slutsatserna vi kan dra av detta resonemang är alltså:
1. Jag är ingen tupp. 2. Jag betar gärna grönt gräs.

Inga kommentarer: