19 juni 2007

Going down?

Så låg det där plötsligt på hallgolvet; svart på vitt, med stämplar och underskrifter: Du har 2007-06-08 utträtt ur Svenska Kyrkan. Jag är alltså nu officiellt en hedning, en barbar. Så för att verkligen understryka för er hur djupt ner i förfallet jag har sjunkit så kommer här de sju dödssynderna; Björn-style:
  • Högmod - Haha! Såna trivialiteter som högmod berör inte mig.
  • Girighet - Ge fan i mina chips!
  • Vällust - Det bästa som finns! Varför späka sig när man kan njuta?
  • Avund - Jäkla Einstein! Om jag hade varit född i slutet av 1800-talet och kommit på relativitetsteorin så hade jag också varit känd nu.
  • Frosseri - Chips.
  • Vrede - Stefan och Krister, Aftonbladet! Huka er! Grrrrr!
  • Lättja -Äh, orkar inte hitta på något för denna kategorin...
Japp, det var jag det! Hur ser det ut för er? Var någonstans på stegen ner till det glödheta Linda Rosing-landet befinner ni er?

12 kommentarer:

Peppe sa...

Som representant för alla hedningar som kommer att brinna i helvetet vill jag önska dej hjärtligt välkommen.

Klagan sa...

haha, alltid högst upp på listan!
..jag blir mest nyfiken på vilken sorts chips det gäller här...?

S sa...

Min plan är att ansluta mig snarast, hur fick man tag på det där pappret?

Björnen sa...

Peppe:
Tack! Det känns tryggt att veta att du är på rätt sida! Som initierad: Är det så att man måste offra små djur under midsommar? För det är ju en hednisk högtid.

Klagan:
Är purist när det gäller chips: Helst vickning, eller lättsaltade. Vad föredrar du?

Sandra:
Du kommer inte att ångra dig! Jag skickade ett mail till min församling och fick då ett svarsmail med ett papper att fylla i. Pankakslätt!

malin sa...

Välkommen till andra sidan, här är det alltid varmt och skönt =)

Björnen sa...

Malin:
Å fasen! Ligger helvetet på Åland? ;)

Anonym sa...

Helvetet ligger strax nordväst om Lyon i Frankrike.

L'Helvete
3.647461&sspn=12.320012,40.869141&ie=UTF8&latlng=46033839,4076708,13798073369488216760&ei=6kN4RuyvK4b02gKnlt26Dw&cd=1

Klagan sa...

nej, varken vickning eller lättsaltade är något för mig. jag är en seriös gräddfilochlökchips-ätare. Penriodar mellan Estrella och OLW. mycket olika smak. :)

Björnen sa...

Pata:
Lyckas inte få länken att fungera, men jag tror dig.

Klagan:
Va?! OLW?! Lökchips?! Nä, nä, det fungerar inte. Estrella skall det vara.

Peppe sa...

Björnen: ja. och de ska vara söta.

Björnen sa...

Peppe:
Aj fasen! Men jag har ju ett lager pärlhöns som jag måste bli av med - antar att de inte fungerar eftersom de är fula?

Klagan sa...

nej, det beror på dagsformen.. min alltså. :)