18 juni 2007

Tur i kär... öhmm...stolar?

Vissa har tur. Andra inte. Om man nu tror på att det ens finns något som heter tur? Det kanske mest handlar om att våga, försöka och hålla sig öppen för alla möjligheter. Jag tror nog egentligen det. Fast det kan bero på att jag inte brukar ha särskilt mycket tur. En sak har jag dock tur med: Stolar. Sådana man sitter på. Arbetsstolar, för att vara mer precis. Fick besked i förra veckan att jag har vunnit en sprillans ny sådan i en utlottning från ett stort möbelföretag. Man skulle skriva någon cheezy motivering på max 20 ord till varför man skulle ha den. Jag är bra på cheezy, så det kanske inte var tur ändå?

Så nu kan jag byta ut den stolen jag vann för några år sedan. Den nya stolen har hög rygg och nackstöd, så det är en fin uppgradering. Nästa gång vill jag vinna en sån här.

13 kommentarer:

Peppe sa...

Grattis och nu är du tyvärr tvungen att återge din cheezyga motivering för oss.

Björnen sa...

Det skulle jag gärna gjort om jag hade kommit ihåg den - men eftersom jag fyllde i den på ett webformulär (och därför inte har någon kopia) så kommer jag dessvärre inte ihåg...

Ninde sa...

Men be dem skicka en kopia då? Säg att dina fans kräver det.. :D

Och tacka vet jag Kinnarps svarta.. ;)

Björnen sa...

Ninde:
Hehe, får se hur det blir med det.

Men hur visste du att det var Kinnarps? Har du hemliga kopplingar inom möbelsverige? Är du måntro en av möbelmogulerna och heter egentligen Kamprad i efternamn? Eller är det du som är Saidas reinkarnation? Nyfiken...

Anonym sa...

*skrattar lite*
Kan tänka mig att det blir mycket jobb gjort i "nästa" stol.

Björnen sa...

Zany:
Åh nä! Inget jobb i den - tänker ha den hemma. Jobbfri zon du vet...

S sa...

Grattis på namnsdagen (firas med skumpa eller?) och till stolen. Jag hoppas jag får en pinnstol i höst som är riktigt jävla obekväm så jag inte slumrar till ever.

Ninde sa...

Björnen: We have was to make people talk... ;) Ha,ha nä..logisk slutledning bara..

..och bra bekväm stol är enligt mig (och H) Kinnarps.

Björnen sa...

Sandra:
Tack! En hård pinnstol? Låter som om det kommer vara ett ruggigt trist jobb om det skall krävas sådana metoder? Trodde minsann att du hade pluggat dig förtjänt till en riktigt vräkig skinnstol med massagefunktion och luftkonditionerad dyna?

Ninde:
Imponerande! Min logiska slutledning har inte riktigt börjat fungera än - det är ju bara måndag!

Ninde sa...

..och min stavning hade uppenbarligen inte heller måndags öppet.."we have ways to.." skulle det ju vara ;)

Björnen sa...

Ninde:
Hehe! Förstod det. Man borde vara ledig på måndagarna.

Ninde sa...

Exakt min mening! Fixar du det ska jag rösta på dig! :)

Björnen sa...

Ninde:
Jobbar på det...