15 juni 2007

Det var en bra dag igår; den började med beskedet om att Pata & C fått en dotter och senare på kvällen fick jag meddelande om att Frida troligtvis har blivit av med sin cancer (även om det fortfarande är en del behandlingar kvar). Två fina och livskraftiga besked på en och samma dag. Livet tar ett djupt, syrerikt andetag och börjar om från början. Ödmjukheten sjunker in och man inser att livet är så mycket större än det man har framför näthinnan; det jobb man för tillfället sliter med; eller det faktum att Paris Hilton får skaka galler. Man borde anordna en fest för att fira att man har hälsan i behåll, har fantastiska vänner och trots allt mår ganska så OK. För det är de sakerna som verkligen betyder något.

Livet är väldigt bra! Det är jag tacksam för.

3 kommentarer:

Klagan sa...

Livet ÄR bra, trots allt. :)

S sa...

Du har så rätt!

Vi anordnar alldeles för få såna fester i min kompiskrets. Midsommarfesten får bli en sådan. En kombinationsfest. För allt som är bra.

Anonym sa...

Va fint du skriver Björn! Visst är livet stort och visst behöver man bli påmind om det ibland! Två fina besked och jag är glad att jag är ett av dem:)
Kram på dig