30 juli 2007

Bakom mina solglasögon kan jag va' mig själv...


...sjöng Docent Död i sin hitlåt Solglasögon från 1980. Sedan dess har Joppe Pihlgren från nämnda grupp svajat lite i sin uppfattning om att man endast behöver ett par mörka solglasögon för att vara cool, och han återfinns nu bakom ratten på hästkraftsstinna, fyrhjuliga "penisförlängare" i Femmans Motorjournalen. Jag inbillar mig fortfarande att det räcker med ett par schyssta solglasögon. Så efter två års springande hos olika optiker, åtskilliga tyvärr, vi kan inte göra dessa i din styrka, misslyckade linsprovningar och allmänt kisande i starkt solljus har jag nu ett par fina solglasögon vilande på nästippen. Och ÄNTLIGEN tittar solen fram mellan regnmolnen. Det är sex dagar kvar av semestern.

6 kommentarer:

sa...

Fan du ser nästan lika cool ut som mig ju. Nästan.

sa...

och just det Grattis till solbrillorna!!

Urax sa...

Vill bara påpeka att lördag och söndag inte räknas som semester.. det är vanlig helg =(

Peppe sa...

Tyvärr måste jag hålla med Urax. För övrigt säger jag "mycket coola brills".

Anonym sa...

Det var ditt solglasis köp som krävdes för att solen skulle återkomma till götet.

Snygga är det! Bra val.

Kraam

Björnen sa...

Pata:
Tack! Jag tycker såklart att jag är coolare.

Urax:
Jag lever gladare i min okunskap! ;)

Peppe:
Tack!

Linda:
Det måste ha varit så va? Hur kommer det sig annars att solen kom samtidigt som mina solglasögon?

Jag hade ju bra smakråd med mig! Tack för det!