2 augusti 2007

Semesterparadoxen

Jag finner en viss paradox i det faktum att man blir trött av att vila mycket och pigg av att hålla sig aktiv. Försöker förtvivlat hålla mig på den gyllene medelvägen, där jag varken tränar eller vilar för mycket, men jag faller hela tiden åt ena eller andra hållet*. Det är inte lätt att ha semester! Jag skulle nog behöva lite extra ledigt bara för att finna den där balansen. Tror den är viktig, och att jag kan nå en högre grad av medvetande om jag hittar den. Eller så när det bara ett grymt bra svepskäl för att vara ledig lite längre. På måndag är det i alla fall slut.

* Mest det ena hållet.

6 kommentarer:

sa...

Du har verkligen bra timing my friend, nu kommer solen... De la tyyypist!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=676801

Björnen sa...

Gnugga in det bara! Vill du ha lite extra salt så att det svider mer? :-(

Kristina sa...

Det är dödsenkelt att ha semester! Du vill bara ha lite längre. Drygt fyra veckor kvar... ;)

Björnen sa...

Haha! Är jag så enkel att genomskåda?
Unnar dig verkligen de veckorna. Tror dessutom att de kommer vara varma och soliga.

S sa...

Tänk inte på att solen kommer, det har SMHI sagt hela juli. No worries.

Men håller ändå tummarna för att helgen blir strålande på västkusten!!

Björnen sa...

Tack Sandra! Jag säger till när du kan släppa tummarna... ;)