4 augusti 2007

Hubba Bubba-huvud och Kate Rikard.

Jag jobbar hårt med att förneka att semestern är slut för denna sommaren, så igår bjöd jag hem lite vänner på fisksoppa, drinkar, vin, öl och diverse lekar. Rättelse: Massor av öl, vin och drinkar. Idag är huvudet segt som ett Hubba Bubba och mina bästa vänner är diskmaskinen och Treo Citrus-brustabletterna.

Fick förövrigt precis ett samtal från farsgubben som (överraskande nog) var och såg The Rolling Stones på Ullevi igår! Farsan var lyrisk och pratade väldigt mycket om någon gitarrist som hette Kate Rikard. Jag tror att konsertupplevelsen blev honom övermäktig och att han yrar, för mig veterligt heter ingen av bandmedlemmarna Kate Rikard...

4 kommentarer:

Kristina sa...

Min pappa brukar skryta med att han såg Jimi Hendrix spela i Lund på 60-talet. Han gick efter några låtar, eftersom en sötaktigt rökluft i lokalen störde honom. Han är söt min pappa, men hipp har man aldrig anklagat honom för att vara. Fast Kate? Denna hade nog min pappa klarat.

Björnen sa...

Riktigt coolt! Är bara lite avundsjuk. Hade det varit The Doors hade jag varit superavundsjuk!

I eftertankens bleka krankhet så antar jag att det var hans sätt att uttala Keith Richards. Det är omöjligt att lära gamla hundar att sitta. Eller uttala lite mer avancerade engelska ord/namn...

Björnen sa...

... och då talar vi om mannen som har varit tillsammans med en amerikanska i flera år!

Anonym sa...

Haha, Kate levde och hade hälsan (nåja, allt är relativt) kan jag hälsa. Hans geriatriker gör underverk med honom..