17 juli 2007

Det går bra för Sverige...

...och idag drog jag mitt strå till stacken för att hålla konjunkturen på topp. Efter två år, oändliga kval och besvikelser, samt mycket kisande på soliga dagar har jag äntligen beställt mig ett par fina slipade solglasögon! Att de heter något så cheezy som Maui Jim* kan jag nästan bortse från. Om en dryg vecka är de mina och jag slipper kisandet. Hög av glasögonshoppingen drog jag snabbt vidare till nästa affär och bytte ett drag av mitt VISA-kort mot en skägg-/hårtrimmer av känt märke. Nördig som jag är gick jag på reklamen och köpte den dyra modellen med inbyggd "dammsugare" som samlar upp de bortklippta skäggstråna i en liten behållare. Konstigt nog fungerar det! Det hade det nog inte gjort om jag befunnit mig i 80-talet - årtiondet som lovade himmelriket men som levererade den krassa verkligheten. Nu funderar jag på om jag även skall köpa en RoboMop från TV-Shop - den kanske fungerar just så bra som reklamen hävdar. VISA-kortet bränner i fickan.

* Jag tänker Big Jim och undrar hur indoktrinerad i amerikansk kultur var man egentligen där på 80-talet? Som kuriosa kan också nämnas att killen i syskonskaran känd som The Corrs heter Jim i förnamn.

4 kommentarer:

Ninde sa...

Så du tänkte inte heller få kisande rynkor som "äldre" ha ha? Har slipade solbrillor men kör mest med uv linser+ billiga solbrillor just nu. Tycker själv jag ser rätt cool ut.. ;)

Anonym sa...

The Corrs? ...ibland blir jag bara rädd...

Matilda sa...

Nej! Ingen Robomop. Satsa på Magic Bullet i stället. Efter några timmars hjärntvättande (annat ord för tv-shop) är jag övertygad om att den verkligen lagar en måltid på en-två-tre sekunder. Dessutom går den att köra i diskmaskinen och tar inte mer rum i skåpet än en vanlig kopp.
Jag menar, huuur bra är inte en sån?

Björnen sa...

Ninde:
Hade inte planerat det, men jag är rädd att jag redan har passerat "äldre"-datumet. Linser var dessvärre inte särskilt kompatibelt med mina ögon, annars hade jag gärna kört med det!

En lite varning för att själv känna sig cool - det brukar oftast innebära att man redan är helt ute. ;)

Zany:
Jag vet!!! Jag är livrädd själv. De är ju inte ens halvbra.
Dessutom undrar jag om inte all sådan onyttig kunskap har puttat bort massa viktig kunskap? Tror min hjärna är lite felprogrammerad - de sakerna jag vill komma ihåg glömmer jag och allt jag inte vill veta kommer jag ihåg.

Matilda:
Damn! Då är jag ju tvungen att köpa en sådan också! Samt en Vibro Shape och en Swivel Sweeper. Jag tror inte jag klarar mig utan dem.

Finns det avprogrammeringskurser för TV-Shop-o-holics? De borde sälja sådana på TV-Shop isåfall.