9 juli 2007

Quiz, lera och att skratta så att man tappar andan.

Söndagsquiz som vanligt - nu åter i vår regi. Efter ett manfall till förmån för Roskildes leråkrar var endast jag och Oskar kvar i stan, men vi höll fanan högt och genomförde arrangemanget med bravur. En för oss ny och väldigt uppskattad kategori var introtävlingen där vi hade mixat ihop 23 låtintros till en enda 4 minuter och 50 sekunder lång "låt". Anade viss frustration ute bland de tävlande! Blev sedan kvar ett antal öl till och tjötade med folk. Det var länge sedan jag skrattade så mycket på en enda kväll!

Hade i år planer på att åka till Roskildefestivalen, men valde till slut att inte åka. Det är jag glad över nu! Kajsa och Torbjörn skickade MMS därifrån i torsdags. Lägg märke till de fortfarande vita Lacoste-skorna. Imponerande och lite störande - hur lyckas man med det?





Jag var inte sen med att skicka ett kontrings-MMS och klaga på det myckna regnandet och den överhängande drunkningsfaran i Göteborg:

3 kommentarer:

sa...

Ett gott skratt förlänger kuken - sockerconny

Mediakillen sa...

Jag var faktisk i Roskilde i fredags. På Vikingaskeppsmuseum altså. Ingen kukförlängare. (Rebecca gillade dock att "segla" i replika-skeppen inne i hallen.)

Puman sa...

Konsten att ha "rätt sko" i leran! :)