12 juli 2007

Reservunderkläderna

Jag hatar att tvätta. Missförstå mig rätt - det är jätteskönt när det är gjort - men det är ju så himla tråkigt! Oftast drar jag mig in i det sista, vilket brukar resultera i att jag får någon kass tvättid en vecka framåt. Det är då man måste börja använda "reservunderkläderna". Jo, jag vet att ni har dem också; de där som är lite för blekta, kanske har något hål i sig, slappt resår, några trådar som hänger löst och som egentligen borde ha slängts för länge sedan. Reservunderkläderna alltså. Denna gången fick jag tag på en såpass sen tvättid att det hängde på de allra sista boxershortsen för att jag skulle klara mig. Ytterligare en dag och jag hade varit tvungen att köpa nya underkläder. Igen. Nåväl, de allra sista paret boxershorts är i mitt fall varken blekta, håliga eller trådiga. De är nästintill oanvända. Och de är gjorda av något konstigt, tunt och silkesliknande konstmaterial. Uuuuäähh! De råkade av misstag smyga sig in bland ett gäng andra underkläder vid någon shoppingrunda. Varje gång jag tvingas använda dem ställer jag mig frågan: Vilken kille vid sina sinnens fulla bruk köper svarta fejksilkesboxers? Det är ju... sjukt!

Fast jag antar att det kunde ha varit värre. De kunde ju ha varit tigerrandiga eller rosa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

De kallas B-laget, de där man drar på sig när det vankas tvätt. A-laget åker på när det vankas utekväll eller andra...speciella tillfällen. Osså har man de som varken platsar i A eller B. De man har till jobbet. Å när man kinesar hos vänner. Så att det inte uppstår missförstånd.

Annars kan du ju alltid försöka få ihop det med A.

Björnen sa...

Trodde A-laget var de som sitter utanför Systemet? Hur deras underkläder ser ut vill jag inte ens tänka på! Annars håller jag med om uppdelningen. Man vill ju inte att vännerna skall missförstå situationen om man sover över. Det kan ju lätt bli lite konstig stämning då...

Gillar A. att tvätta alltså? Konstigt! Finns det folk som gillar det?!