11 juli 2007

Trotsade regnet och tog en tur in till stan för att fixa med vaccinering inför Kinaresan i september. Är nu vaccinerad mot Hepatit A/B, svartsjuka, mjäll och galna ko-sjukan. Det känns tryggt. Vänsterarmens värker som om den har blivit manglad av en knutte med basebollträ. Eller som om jag har världens träningsvärk.

Hyfsat händelsefull dag annars: Fikat på stan, köpt en (förhoppningsvis) bra bok - Tandooriälgen av Zac O'Yeah - samt agerat personal shopper åt en grekiska på besök. Har nu fastnat framför datorn med en stor skål glass framför mig. Det är väldigt påfrestande att ha semester!

3 kommentarer:

sa...

Boken verkar antingen klockren eller riktigt riktigt tokusel. M.a.o. ett måste.

Får jag låna den sen?

men vad är personal shopper? Är det när man måste följa med i ändlösa butiker och vara smakråd? Jag brukar i dom lägena ofta låtsas att jag är livvakt och att C är en kändis eller så jag har i uppgift att skydda. Det är kul, jag svär, jag är inte galen (ok, lite). :D

Anonym sa...

har tänkt fråga, får jag följa med till Kina? Jag behöver oxå inspiration. Står ju inför ett svårt val gällande golvlampa.

Björnen sa...

Pata:
Klart du får låna, men du får komma till Sverige å hämta själv.

Precis en sådan personal shopper. Fast jag lekte inte livvakt - det verkar onekligen lite sjukt.

Zany:
Det hade varit kul, hur stor plats tar du? Tanken är att resa dit med så liten väska som möjligt, köpa en ny, stor väska där och sedan fylla den med shoppingfynd. Eventuellt så faller fripassagerarscenariot lite med det... ;)
Skall fundera på alternativ.