7 juli 2007

Today is a good day

Dassväder ute och färskpotatis kokande på spisen. Följer ett infall att fixa sill och potatis till lunch* med en förhoppning om att det kanske skall ge lite sommarvibbar trots allt. Sedan - ikväll - är det jag och Anna. Anna Ternheim** alltså, och kanske några andra som också vill vara med. Arrangörerna har i alla fall bestämt sig för att flytta konserten från blötgräset i Trädgårdsföreningen till det torra stengolvet inne i Trädgår'n. Jag tror att det beror på att Anna inte tycker om att folk kastar lera på henne.

* Eller ja... alla har ju hört talas om brunch, men vad heter egentligen ett mellanting mellan lunch och middag?
** Och det är gratis! Äntligen får jag betalt för mödan att släpa mig till Musikquizzen på Notting Hill alla dessa söndagskvällar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det behövs absolut ett ord för ett mellanting mellan lunch och middag - jag äter det, namnlösa, varje lördag och söndag..
luddag? minch? Fler förslag?