16 oktober 2007

Min nemesis

De allra flesta av oss har en nemesis - en dödsfiende som man aldrig kan komma överens med. Det kan vara CSN, den sura gubben i grannhuset, hunden som alltid jagar dig, Stefan & Krister-fanatikern på jobbet eller den åttaårige snorungen på gården som kastar jordkokor i huvudet på dig och sedan gömmer sig bakom sin mamma och hävdar att du har slagit honom. Din nemesis. Min nemesis heter Tvättstugan och vi har en dejt på lördag morgon klockan 8. Jo, det är kris på klädkontot - vem går annars upp frivilligt en lördagmorgon och tvättar*?!

Vem eller vad är din nemesis?

* Känner du någon som gillar att tvätta (även på konstiga tider) så hör av dig med kontaktuppgifter genast! Jag skulle behöva någon som med glädje sköter all min tvätt.

11 kommentarer:

Kristina sa...

Min heter nattjour på kaos-akuten. Vi slåss, ibland även fysiskt.
För övrigt tycker jag om att stryka.

sa...

Ivan den förskräcklige samt personalavdelningen på labbet tror jag är mina

Miasworld sa...

Malev - det ungerska flygbolaget. Usel service, sur personal och riktigt läskig mat. Varje gång tänker jag
Ska. Aldrig. Mer. Flyga. Malev.

Ninde sa...

Min nemesis är sj's bokningssystem. Och ekonomi k.. eh damen som hårdgranskar våra reseräkningar..

Peppe sa...

Blue1.

Björnen sa...

Kristina:
Förstår dig. Fast inte biten om att stryka... Roligt? Verkligen?

Pata:
Jag kan skriva upp Ivan den förskräcklige på min lista också! Trots att jag inte träffat honom på många år.

Mia, Ninde och Peppe:
Jag anar ett mönster här; två flyg- och ett tågbolag. Om det strular ordentligt med något så är det oftast när man är på resande fot!

Mediakillen sa...

En försenad nemesis: Mitt samvete och jag kan inte riktigt komma överens. Har det annars bra med bokningssystem och diverse transportbolag. Men samvetet. Det skall bara "ned med nakken"! Obekväma synpunkter på fel tidpunkter. Inte bra. Men annars är allt rosenrött.

Björnen sa...

Mediakillen:
Om du och samvetet inte kommer överens låters det som om du inte är riktigt sann mot dig själv. Fast det kan man kanske inte alltid vara inom juridiken?

Herregud, nu lät jag som någon slags rådgivningsspalt i en cheezy blaska!

A. sa...

Fan jag vill verkligen ha en nemesis... kommer bara på lillbrorsan just nu och det är nog inte helt ärligt...

Fast nu har jag något att klura på...

Björnen sa...

A:
Men du har ju fått hatbrev till bloggen - kan inte han som har skrivit det vara din nemesis?

Anonym sa...

Amerikanska immigrationsmyndigheterna, kanske?