29 november 2007

Bli en vinnare - anmäl dig idag!

Det är ingen idé att hymla om det längre: Jag är allergisk mot reklam. Inte all reklam, men sådan jag inte har bett att få. Jag har en lapp på ytterdörren som avböjer allt vad reklam heter, men den fungerar dessvärre inte på sådan reklam som är direktadresserad. Som Svenska Postkodlotteriet. Reklamens motsvarighet till Günther. Varje gång en av deras reklamtidningar ligger på hallgolvet så mår jag lite illa och tar jag det som en personlig förolämpning. Framsidan skriker ut personligt anpassad reklam: För dig Björn som vill bli miljonär! Ditt postnummer kan VINNA 70 MILJONER - hur mycket får du Björn? Fy fan! Hur blir man av med skiten? Måste man hota programledaren Rickard Sjöberg personligen eller finns det lättare sätt?

3 kommentarer:

Ninde sa...

Gnngh..Hata Postkodlotteriet. Sist kom den med ett fult förtryckt plastkort. Hur miljövänligt är det på en skala? Och inte vinner man nåt eller. Vilken iofs kan ha ett samband med att jag inte satt in en massa pengar på deras konto varje månad..men iaf.*mutter*

Uppdatera om du kommer på ett sätt att fimpa eländet för gott (utskicken alltså, inte Rickard;)

Anonym sa...

Tycker rimligtvis att det borde vara så att om du ringer dit och säger att du inte vill ha dyngan, så borde dom inte skicka det mer.. Men å andra sidan kan det ju vara så att det blir som bensin på elden och du får dubbla doser istället..

Unknown sa...

NIX reklam tror jag det heter.
Anmälde mig dit och slapp skiten.