27 november 2007

Jaja, ok då jag skall göra den!

Som kloka Kristina så sant påpekade så har jag redan fått denna utmaningen av Sandra för ett tag sedan. Hoppades naturligtvis att detta var bortglömt sedan länge, men uppenbarligen kom någon ihåg den...

1. Vad gjorde du för tio år sen?

1997 hade jag äntligen kommit in på HDK för att plugga till Inredningsarkitekt. Hela fem år framför mig - en evighet! Jag hade en ny lägenhet bakom handelshögskolan och där svampmålade jag en kornblå fondvägg i köket. Som tur var såg inte antagningsjuryn detta eftersom jag då troligtvis inte hade kommit in på utbildningen. Undrar vad preskriptionstiden är för hemska heminredningar?

2. Vad gjorde du för ett år sen?

Jag jobbade på som en duktig arkitekt gör. Det var engelska, inches och feet på ritningarna. Under sommaren åkte jag till Washington en vecka och jobbade med att hjälpa ambassadpersonalen flytta in i sin nya byggnad. Jag såg inte George Bush - men väl hans helikopter. I Washington hjälpte jag en svart kvinna upp på bussen; jag drog i hennes armar och busschauffören puttade på och hjälpte henne lyfta benen upp på trappstegen eftersom hon inte klarade av detta själv. Kvinnan var extremt kraftigt byggd och hela manövern tog dryga fem minuter. Jag passade på att smita av bussen innan hon skulle stiga av igen.

3. Fem snacks du gillar!

Chips, chips, chips, mörk choklad och salta balkar.

4. Fem sånger jag kan texten utantill på!

Har lite svårt att komma ihåg låtar så att jag kan recitera dem bara sådär, men hör jag musiken eller har en gitarr framför mig så brukar texterna dyka upp i skallen. Några låttexter kan jag ju såklart: The One I Love (R.E.M.), Family Life (New Model Army), Spooky (Dusty Springfield), Alexander Kyckling (Gullan Bornemark) och Hubba hubba zoot zoot med Caramba. Fast jag är inte helt säker på att jag minns alla orden rätt i den.

5. Vad skulle du göra om du var miljonär?

Hmmm... en miljon är ju faktiskt inte så många pengar längre, men jag skulle förmodligen lösa lånen på lägenheten och resa på en härlig långresa till varmare länder.

6. Fem dåliga vanor!

Jag tänker för mycket på saker som kanske skulle kunna hända, jag kan ibland fastna i sarkasmträsket, jag är dålig på att ta för mig. Och jag är extremt dålig på att erkänna att jag har fler dåliga vanor...

7. Fem saker du gillar att göra!

Quiza, skratta i gott sällskap, äta god mat, slappa i solen och gå långpromenader.

8. Fem saker du aldrig skulle köpa eller klä dig i!

Foppa-tofflor, storblommiga skjortor, rosa skjortor, curlingboots eller leopardpälsvästar. Men gränserna är hårfina eftersom jag troligtvis skulle kunna tänka mig att klä mig i allt ovanstående om det var fråga om maskerad. Utan möjligtvis Foppa-tofflorna. Man måste ju sätta gränsen någonstans!

9. Fem favoritsaker!

Mobilen, datorn, kameran, VISA-kortet och cykeln.

10. Utmana några!
Äh! Som vanligt är jag sist i världen med att göra alla utmaningar. Men har
Ninde gjort den? Troligtvis eftersom hon bloggar maniskt mycket. Kevin? Någon annan? Hallå? Någon?

8 kommentarer:

Anonym sa...

kan jag inte få byta "8 saker jag inte tänker ge en chans" mot denna? Kan jag? kan jag? Schyrre då! Jag blir galen på 8 saker..De gnager på mitt samvete, jag ligger sömnlös om nätterna...jag tror min klåda beror på just de förbannade 8 grejerna. sneeeellaaaaaa!

Kristina sa...

Här glöms inget./Kontroll-freaket.

Björnen sa...

Zany:
Jo, men... hmm... kanske. Eftersom du ber så snällt så kan det väl gå för sig? Kanske. Fast den där kommentaren i ditt Kent-inlägget om HV kontra Frölunda väger tungt till din nackdel...

Kristina:
Bra! Kan jag hänvisa till dig som "mitt backup-minne" framöver?

Anonym sa...

Hoppsan. Eller så är det så att du håller på fel lag. Du kanske hörde om resultatet i måndags då'rå. Frölunda is not the shit! Å det är ingen åsikt. Det är en sanning.

Anonym sa...

Jag har inte gjort den... i min T-blog iaf.

Björnen sa...

Zany:
Elaka, elaka du! Du har dessutom fel!
*sitter och tjurar*

Timotejan:
Jaaaa! Såklart du får göra den!

Ninde sa...

Jag som nästan trodde jag sluppit undan :) Får bli nån dag då jag har mindre jobb och mer tid att vara "manisk" dårå ;)

Anonym sa...

Salta balkar är förbannat gott!