19 december 2007

- Sallad! Ge mig sallad!

Såhär i efterhand sett så var det inte så himla smart att på egen hand smälla i sig två paket bacon och tre ägg idag efter träningen. Salt och fett i mängder. Jag mår nu ganska så illa och ser hallucinatoriska bilder framför mig hur kolestorolet plöjer fram mellan de röda och vita blodkropparna som ett Hells Angels-gäng ibland julrushande småbarnsföräldrar. Undrar om det är allt bjudgodis som har satt förnuftet ur spel? Eller om det är mitt undermedvetna som försöker ställa in kroppen inför all julmat?

4 kommentarer:

Ninde sa...

Är sockrets fel. Är man "on sugar high" kan man inte ta förnuftiga beslut.. ;)

Kristina sa...

Och god jul på dig!

Ninde sa...

Instämmer helt med kristina där. God. Inte fet ;)

Anonym sa...

Två paket! Jag är imponerad och lite lite avundsjuk men samtidigt väldigt nöjd ändå.