20 januari 2008

Ett urval av sökorden hit på sistone:

Hur tänker en sjuåring?
Jag är definitivt inte rätt person att svara på det, men jag skall försöka svara ändå: En del av dem verkar inte tänka särskilt mycket alls, medan en del av dem tänker alldeles för mycket.

Fåglar för barn
Öhm? Som bestraffning? Fåglar är äckliga.

Kop och sjal hamstrar

Antar att det skall stå "köp och stjäl hamstrar"? Om man nu skall stjäla något - varför då inte en hamster? Man kan väl ändå inte sakna en hamster?

Starta billarm
Borde det inte vara vettigare att söka efter att stänga av billarm?

Frivillig tjej
Får lite dåliga vibbar av denna sökningen, men allt beror ju på hur man tolkar det. Det kan ju till exempel vara en av de harmlösa och alldeles för tänkande sjuåriga killarna ovan som har funderat över hur det kommer sig att en del tjejer verkar vilja vara tjejer - helt frivilligt!

* Det skulle iofs kunna stå "köp och sälj" - fast det är inte lika skojigt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

kramar björnen för att han gör min dag lite lättare.

Ninde sa...

Inte sakna en hamster? Tja, kanske är man beroende av att väckas av en liten pälsboll som frenetiskt trampar runt i det lilla hjulet mitt i natten? ;)

Helt annan fråga föressten. Är arkitektpennor superspeciella jättedyra saker?

Björnen sa...

Zany:
Tack! Kram tillbaks! Härda ut - det finns ett bättre liv där efter IT-utbildningarna och läkemedelskategoriseringarna. Tror jag...

Ninde:
Nu förstår jag inte? Beroende av en hjultrampande hamster? För att alstra elektricitet då eller? ;)

Arkitektpennor? Har hört talas om att sådana användes någon gång under förra seklet. Nu heter pennorna "dator med CAD" och är svindyra. Det kanske går att hitta några gamla begagnade pennor på någon loppis för en spottstyver?

Peppe sa...

Är du okej? Imorse sade de på radion att typ hela Göteborg är evakuverat pga av Björnligan.

Björnen sa...

Peppe:
Björnligan? Det måste vara finsk media som har fått det om baktassen. ;) Jag är helt OK. Lite strul med spårvagnstrafiken i morse bara...

Ninde sa...

Precis ha,ha. Miljövänlig energi..;)

Jo jag vet att ni använder CAD. Men var bara nyfiken om du kände till det forntida hjälpmedlet arkitetpennor. Hörde om det i nåt annat sammanhang..att de skulle vara speciella på nåt sätt..;)

Björnen sa...

Ninde:
De är väl lite speciella. Finns i blyerts (med tjocka, lösa stift) samt en hardcorevariant med tusch. (Man fick skrapa bort tuschen från pappret om man gjorde fel.) Hade en kurs i ritteknik när jag började plugga och har inte rört pennorna sedan dess...