13 januari 2008

-Herregud! Finns det fortfarande folk som INTE har sett filmerna om Härskarringen?!

Ni förstår väl alla att det var en chockerande nyhet som nådde mig i fredags? Inte sett Filmerna? Linda heter hon i alla fall, och jag såg det självklart som mitt kall att ta henne under mina vingars skugga och inviga henne i dessa tre mastodontfilmer. Helgen har alltså tillbringats i TV-soffan iklädda mysbyxor och t-shirts med den obligatoriska varma chokladen i stora muggar. Två av de tre filmerna (den extralånga utgåvan) är nu avklarade och målet är att se den sista filmen under veckan som kommer. Funderar som bäst på hur jag skall få henne att inse att det är av yttersta vikt att även se de sex DVD-skivorna med extramaterial om filmmakandet som finns med i boxen.

Vi hann med lite annat också; som några avsnitt av Coupling, riktig bowling, fyndmarknadsshopping och musikquiz. Jo, vi vann igen: Biljetter till den franska gruppen Justice.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag sållar mig till den grupp som linda är på väg att lämna.

Men jag skäms icke! Icke! För de är så himla högljudda. Särskilt de däringa svarta folket på hästarna. Högljudda I tell you!

Anonym sa...

Så var man invigd.
Fattar grejen med filmerna!
Grejen med filmerna är snygge Aragorn. Blev kär i honom.

Fattar däremot inte varför mitt soffsällskap blir putt när jag tycker han är lik Gollum. Gollum är ju bara sååå söt.

Brukar tycka det har sin charm att se extramaterial. Men i det här fallet ter det sig inte riktigt nödvändigt då jag såg filmerna med en snubbe som redan sett detta och berättade längs filmens gång hur inspelningen gått till. I precis varje scen. ;)

En bra helg! Lagom såsig och fylld med skojsiga saker.
Men framförallt var det en bra helg för att det var en Björn-helg! Puss!
/monstret

Anonym sa...

Håller på dig Zany! Stanna utanför Ringen-gruppen.

Har drömt mardrömmar om de där svartklädda Lordi-liknande varelserna två nätter i rad nu. Och fått ett tvångsmässigt behov att tidigt på morgonen väcka den som ligger närmast och räkna upp namnen på de figurer i filmerna som jag kommer ihåg. Verkar inte så uppskattat. Och då är det ändå han som ligger närmast som säger sig vara fanatikern. Hrmpf.
/monstret

Peppe sa...

Björnen min gamla vän, ibland skräms du lite.

Miasworld sa...

Jag har aldrig sett Gudfadernfilmerna. Eller mer än en halv James Bond-film (jag somnar bara).
Så, nu är det ute och erkänt.

Ninde sa...

Åh. Legolas..(åsså var den bestämt några andra figurer med..)

Självfallet ska man ha läst hela rasket redan i 12 årsåldern. Allt annat är fusk..*fnys*

Björnen sa...

Zany:
Svarta folket på hästarna? Du menar väl svarta folket på vargarna? Du har verkligen inte sett filmerna! ;) Och att det är så tror jag hänger ihop med att du kommer från Jönköping, och att filmerna om Härskarringen där ses som kättersk propaganda för djävulen. Detta innebär också att alla som inte har sett dem måste vara frireligiösa. Är du frireligös?!

Monstret:
Är glad att du har förstått grejen! Och imponerad att du kunde räkna upp hela Ringens Brödraskap så tidigt på morgonen. Nästa gång skall jag prova att väcka dig mitt i natten och be dig räkna upp dem! Baklänges.

Håller med om att det var en riktigt bra helg. Speciellt för att det var en Linda-helg! Puss!

Peppe:
Jag försäkrar att jag är helt normal. Det är alla andra som är konstiga och skrämmande.

Mia:
Jag har inte heller sett alla Gudfadern- eller Bond-filmerna. James Bond var nog bättre förr när man var liten och lättimponerad...

Ninde:
Äntligen någon som förstår precis! Fast i mitt fall är det mer en tät favoritfajt mellan Arwen och Galadriel.

12-årsåldern? Var du så sent ute? ;)

Ninde sa...

Nja, var ju tvungen att plöja den oändliga historien och en miljon hästböcker först..men sommaren mellan 11 och 12 år då..;)

Själv lärde du dig läsa som 4 åring och plöjde den vid 8 va? ;)

Ninde sa...

Ps..tycker du ska gifta dig med Arwen, en alvprinsessa som kan hjälpa dig att Quiza..;)

Anonym sa...

Haha! Hästar. Vargar. Same shit different name. Eller kanske bara nå't dialektalt.

Frireligiös? Nu förstår jag inte vad du menar...

Björnen sa...

Ninde:
Nja, kanske inte riktigt så tidigt. Var nog 10-11. Var ju tvungen att plöja igenom alla Biggles-böckerna först.

Jag har ju redan en egen rödhårig Arwen - som dessutom är bättre än mig på quiz!

Zany:
Dialektalt? Jaha, är det hästar som river får och andra tamdjur i Skaraborg å Dalarna?

Jag förstår inte heller vad sådana där frireligiösa menar. Förklara dig! ;)

Anonym sa...

Och jag har en egen Gollum… eh… Aragorn menar jag förstås, som är kung av Quiz!
/monstret