19 maj 2008

Långt ifrån en bisak...

Eftersom vi har införskaffat var sitt årskort på Liseberg så gäller det att uttnyttja stället till fullo. Vi har därför för tredje helgen i rad förärat nöjesparken ett besök. En klassiker, utöver airhockeybordet, är korkpistolsskyttet där jag har fått som vana att excellera och vinna minst ett mjukis-bi per gång. Denna gången blev det två och eget personligt rekord! Den växande familjen av bin har självklart fått namn. De tre som bor hos Linda heter Erik Gadd, Sting och Bi-52. De två som bor hos mig heter Buzzcock och Bi-yoncé. Vi tog även en tur i Sagoslottet för att stilla mitt barnsliga ego. Det var ungefär som jag mindes det, förutom att allting kändes som om det gick i 250 km/h. Ett varningens ord bör således utfärdas för alla småbarnsfamiljer: Förvänta er inte att era barn skall lära er mer om de klassiska sagorna om Peter Pan, Askungen med flera. Var däremot beredda på att de kan behöva stressterapi efter färden.

Buzzcock till vänster och Bi-yoncé till höger.

3 kommentarer:

sa...

Klockren säkerhetsnål, men lite farlig för småbarn kanske :) Inte äta! :)

Vi får ta en femkamp (eller var det heter) när jag kommer hem! Och jag måste åka den där bergbanan i trä!

Björnen sa...

Pata:
Haha! Trodde inte någon la märke till den?

Klart vi tar en femkamp! Fast jag hoppar nog bergbanan. När kommer ni hit nästa gång?

fruktmonstret sa...

Åååh, ett sådant rart kort på två av våra bibisar!

Ser mycket fram emot när vi får förstorningarna av de där familjefotona vi tog i studion hos fotografen förra helgen!!!

Puss älskling!