20 juli 2009

Kvällspromenaden

Tar en kvällstur runt Slottskogen. Full promenadhastighet och musik i mobilens lurar. Hoppar snabbt upp över en trottoarkant, och plötsligt känns det som om något som blir fel. Förväntar mig att Popsicles Hey Princess skall hacka till sådär som det gjorde när man knallade runt med en Walkman i näven. Det gör den inte, utan den fortsätter glatt att spela i samma takt och ton. Kommer på mig själv med att nästan sakna de där små felen; avbrotten och svajet. Fast å andra sidan så skulle jag väl behöva gå runt med en 50-60 olika kassettband i en ryggsäck för att en Walkman överhuvudtaget skulle kunna konkurrera med den lilla, fina mobilen.*

Kassettband och Popsicle?! Herregud - jag har fastnat i tidiga nittiotalet!

* Fast kasssettbandaren hade trots allt inte kunnat logga att jag gick 2.77km med en snitthastighet på 6.9km/h!

2 kommentarer:

Kevin sa...

I din nostalgitripp glömmer du det förskräckliga ljudet av mobilstörningar då du lyssnade i walkman, freestyle mm.

Björnen sa...

Hmmm.. det minns jag inte. Lyssnade nog inte så mycket på Walkman när jag hade skaffat mobil. Tror jag skaffade en sådan 1998 om jag inte minns fel...