10 januari 2007

I, Björnen, do solemnly swear...

Jag tänker bli som Gunde Svan!
Nä, jag menar inte: jobbig skrikhals, pinsam eller TV-kändis. Jag tänker ta mig lite hårdare i kragen och bli hurtig. Varför då inte jämföra sig med Gunde Svan? Denna gigant bland giganter! Alternativet skulle väl möjligvis kunna vara Sergei Bubka, för mycket högre än så kommer man väl inte? Fast hur rolig är Bubka egentligen? Han kan hoppa jäkligt högt. Med hjälp av en pinne...

Sagt å gjort, idag lämnade jag in (lånad) cykel på service för att kunna ta mig med den till jobbet. Jag skall dessutom gå till gymmet mer regelbundet samt med start imorgon träna beachvolleyboll en gång i veckan (jo, det är inomhus och det är på riktig sand). Märk väl att detta löfte inte är som ett sånt där nyårslöfte man ger för att man kan bryta det hur enkelt som helst. Detta står ristat i sten, samt i lätt-editerbara ord här på bloggen.

Jag lovar dessutom att jag inte skall bli som Gunde Svan.
Pinsam.

2 kommentarer:

sa...

Kul att den gamla cykeln kommer till anvandning! Den har inte varit speciellt anvand sedan den orsakade mig, brutna revben och en axel som fortfarande inte ar bra.

Eller sa var det den dar bilen som korde pa mig...

Take it IC o krama varandra i trafiken!

Lycka till med traningen, jag lovar att trana mera oxo om du gor det

Unknown sa...

Personligen skulle jag behöva Gunde Svan som väckarklocka i dubbel bemärkelse. Någon som skriker på mig så jag kliver upp ur sängen om morgonen, och får mig att springa fortarare för att slippa undan hurtet. Var finns hurtet? Inte på Basungatan, kanske i en sandlåda avdelad av nät och med pojkar i badbyxor...