8 februari 2007

Möbler, snittar och en sängplats.

Imorgon bitti, eller kanske snarare sent i natt, bär det av upp till den kungliga hufvudstaden. Tänker tillbringa uppresan slumrandes i en tågstol (vyssjad av sköna toner från Timbuktu) samt drickandes kaffeblask i fikavagnen. Schysst med ett avbräck från jobblunken, även om detta också är jobb.

(Jag skulle här kunna hävda att chefen hotade med "tusen nålar" ifall jag inte åkte upp, men det gör jag inte. Det skulle vara att ljuga.)

Anledningen till resan är att jag skall titta på stolar* - det kan man göra i Stockholm om man är uttråkad. Planerar också att dricka gratis vin, mingla med små- och storheter, samt äta snittar. Det kan man också göra. Även om man inte är uttråkad. Om det hinns med kanske det kan bli ett första möte mellan "De tre orgeltörerna" - ett alldeles storartat projekt initierat av Lill-Krizan. Man kan se det som en blandning mellan de tre musketörerna, Casanova och Back Street Boys. Fast på ett bra sätt. A. vet nog inte om det här ännu, men han skall också vara med. Samling vid Storkyrkans orgel någon gång. Jag tar med saft och bullar.

Efter att ha fått ett väldigt sent återkallande av utlovad sängplats fick jag imorse ringa runt och leta ny. Kan som tur är få sova hos E istället. Min räddare i nöden! Det känns tryggt! Tar med två vinflaskor till henne. Minst.


* Scandinavian Furniture Fair (Möbelmässan; för er som är illiterata på ett strikt brittiskt sätt). Det konstiga med denna mässan är att man spenderar hela dagen ståendes - och detta på en mässa med tusentals stolar!


Nästa vecka på En Espresso för Själen:
Hur man skiljer en Arkitekt från en Inredningsarkitekt baserat på klädsel, språk och uppförande.


8 kommentarer:

sa...

What!
Betalar inte GW ens ett hotell? Och tåg dessutom? Du har väl inte blivit miljöfascist? Så kallt som det är i norden, är väl det minsta man kan begära att alla drar sitt strå till den globala uppvärmningen.

Orolig och lite besviken

(fast det är förstås mkt mera nice att bo hos vänner om man kan)

Björnen sa...

Tanken är att man skall klara av mässan och resan på en dag. Om man stannar så får man stå för det själv. Helt klart (furniture)fair - jag får ju en betald arbetsdag för detta.

Miljöfaschist? Vet inte: Räcker det att man sorterar tidningar och glas för att kvalificiera sig?

A. sa...

Håll utkik efter några korta figurer från landet i öst. Alla utom jag ska dit från jobbet... :-) Ser du dem, så spring...

Peppe sa...

Kan du skicka över en snygg soffa?

Och dessutom är jag sjukt avundsjuk på att du, Lillis och A får gå ut tillsammans. Som kompensation vill jag ha en nästan obehagligt utförligt beskrivning.

Björnen sa...

A:
Tror jag såg dem bland de självlysande tomtarna i A-hallen. Fast jag är inte säker: Sprang så fort jag såg något som skulle kunna vara dem.

Peppe:
Självklart! Den kommer på posten inom de närmaste dagarna. Skall bara försöka få ner den i brevlådan först...

Lill-Krizan sa...

Alltså, jag har visst bokat upp mig på annat håll. Verkar det som. Menade jag allvar med orgelgrejen? Idén låter bara bättre och bättre för varje gång jag läser om den.

Björnen sa...

Lillis:
Det är en fantastisk idé! Kom ihåg att de mest genialiska idéerna verkar oftast galna till en början. Tror nog att du är lite som Einstein. Fast utan håret.

Lill-Krizan sa...

Tack! Det var fint sagt.

Såg mig nyss i spegeln. Idag har jag håret också.