30 september 2007

Björnen och moraltanterna

Döm av min förvåning när jag nyligen upptäckte att jag och min blogg har blivit hett stoff i ett diskussionsforum rörande cykling, trafikregler och trafikvett. Mitt i denna debatt hänvisas nämligen till ett inlägg jag skrev i början av juli som i korthet handlar om hur jag på cykel sakta rullar fram på en trottoar och blir avsnäst av en tant för detta. Satte mig och började skumma igenom detta forum som med några positiva undantag mestadels verkar frekventeras av paragrafryttare, moraltanter och självutnämnda ordningspoliser. Detta är underhållning gott folk! Signaturen August hävdar knastertorrt efter att ha läst mitt blogginlägg: Man cyklar inte på trottoaren eller övergångsställen, där leder man cykeln. Punkt. Sedan hettar det till rejält när signaturen B Thomas helt sonika sågar mig som person, nedvärderande hävdar att jag har en " intressant människosyn" samt att jag "saknar omdöme och dessutom uttalar ... [mig] nedlåtande om den som påpekade det felaktiga beteendet". Den som är utan skuld kastar första stenen, herr* B Thomas, och eftersom jag aldrig har hävdat att jag är oskuldsfull så är jag redo att kasta fler stenar tillbaks om saken kräver det. Fast jag tycker nog mest synd om dig. Låt mig ge dig några tips: Kliv av dina höga cyklar, ta en paus från att läsa Trafikförordningen, skaffa dig ett liv, vänner och se till att du får en kram emellanåt. Jag tror du skulle må mycket bättre av det. Och för guds skull mänska, byt signatur på dina inlägg! Den som inte är ute och cyklar, kommer ingen vart!? Du skämtar med mig aprillo?

* Jo jag tar för givet att du är en kille eftersom jag har ytterst svårt att se hur någon av kvinnosläktet skulle gå igång så till den milda grad över mitt oskyldiga blogginlägg. Kvinnor är i regel smartare än så. Fast jag kan ha fel angående dig - du har ju uppenbarligen vissa drag som normalt hör gnällkärringar till.

3 kommentarer:

sa...

Ja jävlar!
Jag kom inte längre än rubriken på den sidan "Svenska spårvägsällskapet" sen kunde jag inte ens med den bästa vija förmå mig att fortsätta läsa. Sicka losers!

Peppe sa...

Samma här. Haf föll i koma av ren tristess efter att ha skummat igenom det första inlägget. Vad e det med folk??

Anonym sa...

Åh, jag skrattar så jag dör!!
Vad är det egentligen för fel på folk?