2 oktober 2007

Detta kan bli en jobbig dag...

Det började mitt i natten när någon hade flyttat toalettdörren en halv meter i sidled så att jag gick rakt in i väggen. Dörren var som tur är åter rätt placerad i morse. Sedan blev jag på väg till jobbet närapå påkörd av en galen 55+ gubbe på EU-moped. På en smal del av vägen vid ett vägarbete kommer han tutandes i fullt ös bakifrån, missar mig precis, men kör på tanten framför mig. Sedan skäller han ut oss för att vi står i vägen! Idiot. Av detta drar jag slutsatsen att gubbar på 55+ inte borde få vistas på vägarna.

Nu väntar jag på att det skall hända något positivt för att väga upp. Fast det kanske inte fungerar så?

6 kommentarer:

Ninde sa...

Jodå. Nog kommer det att hända något positivt alltid. Om än med viss fördröjning..

Fast du kan ju vara försiktig med att förklara eventuella blåmärken med att "du gick in i en dörr" ;)

Björnen sa...

Ninde:
Jag gick faktiskt in i en vägg, så det borde vara lugnt. ;)
Dessutom blev det inget blåmärke.

Kristina sa...

Ett av fröken K´s motto: Dagar som börjar uselt slutar alltid bra.

Visdomsord 2: Alla som kommer in på akuten och fått stryk säger alltid att de har gått in i väggen/in i en dörr.

Ses om en vecka!

S sa...

Men gud, låter helt galet och livsfarligt. Samtidigt låter det roligt. Men det är det såklart inte. Såklart. Inte.

Kram!

sa...

Uj!
Det kanske är dags för en time out om du har gått in i väggen :)

Hoppas det gick bra för tanten

Björnen sa...

Kristina:
Du hade ju helt rätt! Det blev ett bra avslut på denna dagen!

Skall bli skoj!

Sandra:
Är du en sådan där som skrattar åt andras olycka? Ante mig - det är väl ett kriterie när man söker till juristutbildningen? ;)

Pata:
Haha! Det var inte DEN väggen denna gången. Som tur är.

Tanten klarade sig som tur är bra: Han körde in i henne med backspegeln.