14 november 2007

Men? Va?! Hur?

Vänta lite nu! Hur gick det där till egentligen? Vi sa ju att vi* bara skulle gå förbi Filmfestivalens filmquiz, kanske vara med ett litet tag, och om det är tråkigt gå hem tidigare. Ta en öl och tjöta lite. Låga förväntningar.

Sedan gick vi och vann! Hela klabbet**!
Visst, vi kan musik - men film? Fattar ingenting...

Jaja, då var man där igen. Inser att denna bloggen alltmer har kommit att handla om quiz i alla dess former. Kanske inte så spännade att läsa? Borde nog skaffa mig ett liv? Fast det har jag ju å andra sidan redan. Ett ganska bra sådant - som involverar hälsosamt mycket quizande! Äh, det kanske är bättre att döpa om bloggen till En quiz för själen istället?

* Jag, Linda och Anna. Sedan slog vi oss på plats samman med Kevin och Henrik. Lag Braindead helt enkelt.
** Vinsten var vardera två böcker om Bergman, en festival-Tshirt, fem biljetter till valfri Bergmanfilm samt tre valfria biljetter under Filmfestivalen. På grund av att vi dessutom var det enda laget som slog dagens officiella utmanare, Filmhögskolan, så vann vi även varsin DVD med årets examensfilmer.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det är quizande som är livet, raring! /monstret

Anonym sa...

Monstret har rätt! Grattis till vinsten, men jag var övertygad hela kvällen om att ni skulle vinna. Ni är för rara. //Old Spice

Anonym sa...

Hur gick det förresten för er i Old Spice-teamet? Glömde fråga i segerruset. /monstret

Björnen sa...

Monstret:
Det börjar sjunka in nu. Tror du har helt rätt! :-D

Old Spice:
Tack! Det känns gött! Och ni som tackade nej till att låta oss dela bord med er. Tänk vad ni kunde ha lärt er av oss! ;)

Är också lite nyfiken på hur det gick för er!

Anonym sa...

Hmm. Det vill vi helst glömma. Jag lyckades dock komma på 2019 som dock ratades så det säger väl allt... Men sen ratade jag kalle blomqvist så jag får skylla mig själv.
Det där med bordet var i sådana fall innan jag kom. Jag skulle väl aldrig neka er? /Old Spice

A. sa...

Jag är mest imponerad av att du hittar alla quizar. Och ännu mer av att du vinner hela tiden. Du är som 2000-talets Ryska Hockeylag på 80-talet...

Anonym sa...

Det var innan du dök upp, Old Spice. Klart jag vet att du aldrig skulle nekat oss. Finner det för övrigt väldigt intressant att vi numera även kommunicerar via björnens blogg. Kanske skulle ta och sluta med det. Alternativt börja skriva superspännande inlägg så att kommentarerna liksom blir en blogg i sig!? Hur gick det med lägenheten igår? /monstret

Ninde sa...

Håller med a. Grymt impad över din förmåga att inte bara hitta quizar. Även sopa banan med konkurrenterna. Har du övervägt möjligheten att du har någon sorts dold supertalang? Får vi se dig etta vsnitt av Heroes framöver? :)

Anonym sa...

Ja, en blogg i bloggen? Varför inte? Fast att ta björnens blogg som gisslan kanske inte är så snällt? Lägenheten var toppen och nu har de tittat på min så nu blir det byte av om allt går vägen. Hurra! Spännande nog blir jag nästan granne med björnen... //Old Spice (som för övrigt inte är så old så igår fick jag visa leg på systemet)

Björnen sa...

A. och Ninde:
Tack! Gillar hockeyliknelsen. Mer sånt! ;)
Får lite blygsamt inflika att jag har grymt smarta vänner. Kan alltså inte ta åt mig hela äran själv. Angående Heroes så hade det varit skoj, fast jag har svårt att se nyttan av att kunna underliga fakta. Skall man prata ihjäl folk då eller?

Da Monsta och Ye Olde Spice:
Såklart ni kan försöka kidnappa bloggen! Det är bara trevligt och jag har ju ändå sista ordet eftersom jag närsomhelst kan radera allt ni skriver! ;)

Skoj med lägenheten, Spicy! Välkommen till kvarteret! När blir det ut- respektive inflyttningsfester då?