13 februari 2008

Pidjutt-jävel!

I en ansats att vara snäll hjälpte jag förra veckan en arbetskamrat att medelst startkablar starta hennes bil. Sedan dess har en ilsket gul lampa med en motorsymbol på stirrat mig rakt i ansiktet från instrumentpanelen. Ringde bilfirman som glatt meddelade att det troligtvis inte var något farligt, men att jag absolut inte skulle klara besiktningen om jag hade en sådan lampa lysandes. Som tur var, sa de, hade de en ledig tid för min bil. Lucky me.
Det kostar 3740:- att släcka en sådan gul lampa. Lucky them.

Som plåster på såren, eller om det var som tack för betalningen, så skall de skicka mig en plånbok i skinn, vilket mest är lite hånfullt eftersom jag efter verkstadsbesöket inte längre har några pengar kvar att stoppa i den.

3 kommentarer:

Felicitas sa...

Hehehe.. Slår vad om att plånboken har firmans namn tryckt sådär halvdiskret... ;)

Ninde sa...

3740 för att släcka en gul lampa?! Man är helt klart i fel bransch..

Björnen sa...

Felicitas:
Jupp! Det finns en överhängande risk att så är fallet.

Ninde:
Jo, kanske. Fast om man hade varit i den branschen så hade man också varit tvungen att olja ner sig och fixa problemet. Såvida man inte har en överordnad position då... ;)